Reglement speelgoedbeurs
Beste verkoper, Fijn dat u deelneemt aan onze speelgoedbeurs.
De Jonge Gezinnen Actie organiseert volgende beurzen:- Tweedehandsbeurs - voorjaar: verkoop van baby-artikelen, lente -en zomerkleding tot 14 jaar, speelgoed en kinderboeken
- Tweedehandsbeurs - najaar: verkoop van baby-artikelen, herfst- en winterkleding tot 14 jaar, speelgoed en kinderboeken
- Speelgoedbeurs: verkoop van speelgoed en kinderboeken
Verloop van de speelgoedbeurs:
1 - Registratie als nieuwe verkoper
2 - Inschrijving
Inschrijven voor de verkoop van artikelen kan vanaf de vooropgestelde datum (zie homepagina), tot het maximum aantal lijsten bereikt is. Daarna komt U terecht op de reservelijst.
Inschrijven is enkel mogelijk via onze website. Na registratie kan u inloggen en een lijst aanmaken.
Uiterlijk 10 dagen voor de beurs dienen alle lijsten ingevuld te zijn via de website. Hier worden geen uitzonderingen op gemaakt. Lijsten die tegen deze limiet niet of ongeldig ingevuld zijn, worden automatisch afgesloten. Dit is onherroepelijk. Deze vrijgekomen lijsten worden toegekend aan mensen op de reservelijst.
Als bondslid betaal je 3 euro per lijst, indien je je lidnummer hebt ingevuld bij de registratie. Als niet-bondslid betaal je 6 euro per lijst. Een tweede -extra lijst- is mogelijk, mits betaling van 6 euro extra inschrijvingsgeld (zowel voor leden als niet-leden). Een verkoper kan maximaal twee lijsten aanmaken.3 - Lijst aanmaken
4 - Etiketten
Op deze etiketten staan de nodige gegevens die u doorgaf (omschrijving, artikel, prijs) en een unieke barcode.
Vervang nooit zelf de etiketten door zelf geschreven kaartjes. De barcode wordt gebruikt om het verkopen van de artikelen vlotter, sneller te laten verlopen. Kleef de etiketten op een duidelijke plaats. Zorg dat ze voldoende kleven. Voor kleding kan u deze eventueel aan een kaartje met koordje hechten. Zorg ervoor dat uw etiketten niet 'gekreukt' hangen. Nooit rond een kapstok of rond knoopjes kleven. Gebruik ook geen kopspelden bij het vasthechten.5 - Uurregeling
Woensdag voor de beurs
Op woensdag voor de beurs tussen 19.00u en 21u dienen de etiketten
afgehaald te worden bij Isabelle Vercauteren - Tweehagen 78 (middelste
rond punt in Tweehagen) Sint-Gillis-Waas. Bij afhaling van de
etiketten wordt de betaling van deelname contant volbracht.
Gelieve
gepast geld te voorzien!
Opgelet! Op de beurs zelf worden
geen etiketten meer uitgedeeld!
Dag van de speelgoedbeurs
8.45u tot 9.30u:
Binnenbrengen van de artikelen naar de
Bibzaal, Kerkstraat 67, 9170 St-Gillis-Waas. De artikelen die
binnengebracht worden, moeten in goede, propere en gebruiksklare staat
zijn. Er worden maximum 15 artikelen (pakketten) per lijst aanvaard. U
geeft de artikelen af aan de medewerkers, die samen met u de lijst
overlopen. Er kunnen op dit moment geen wijzigingen meer gebeuren !
Het is dan niet toegelaten de zaal zelf te betreden en aankopen te
doen. De organisatoren zorgen zelf voor het uitstallen en ophangen van
de kleding en andere artikelen. Bedjes, wiegjes, schommels,
winkeltjes, etc. dient u wel zelf in elkaar te zetten! Voorzie het
eventuele nodige materiaal hiervoor. Een artikel dat bestaat uit
verschillende onderdelen, dient door de verkoper goed aan elkaar
vastgemaakt te worden. De organisatoren zijn niet verantwoordelijk
voor eventueel verlies van een onderdeel.
10.00u tot 11.30u:
verkoop
12.00u tot 12.30u:
Afhalen van de niet verkochte artikelen
en het afrekenen van de verkochte artikelen. Gelieve zeker wisselgeld
mee te brengen! (vb: u verkocht voor 97.5 euro. Het is eenvoudiger
indien wij 100 euro kunnen uitbetalen en u 2.5 euro wisselgeld geeft,
dan u het exacte bedrag te moeten uitbetalen, met veel kleine
eurootjes.) Er wordt pas tot afrekening overgegaan nadat uw lijst,
samen met u en iemand van onze medewerkers, overlopen werd. Er wordt
10% van de verkoopprijs van de verkochte goederen ingehouden om de
organisatiekosten te dekken. Hou hier dus rekening mee bij het bepalen
van de verkoopprijs.
Let wel: er wordt uitbetaald tot een tiende eurocent precies (afgerond bedrag vb 102.23 euro wordt 102.2 euro en 102.27 euro wordt 102.3. Er wordt niet gewerkt met 1,2 en 5 eurocentjes). De Gezinsbond kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor verdwenen artikelen en voor de kwaliteit van de verkochte artikelen.
Niet-verkochte artikelen worden NIET achtergelaten. Alle artikelen moeten opnieuw meegenomen worden door de verkoper.
Gelieve alle uren te respecteren. Er kunnen geen uitzonderingen gemaakt worden. Indien het niet lukt om tijdig aanwezig te zijn, dient u voor een derde persoon te zorgen voor de afhandeling van uw lijst.
Nog enkele afspraken:
- Minimum 5 artikelen per lijst. Lijsten met minder artikelen worden niet aanvaard.
- Artikelen die verschillende onderdelen bevatten, goed samenbinden
- Beschadigde en/of vervuilde artikelen, artikelen met verkeerd aangebracht etiket, worden geweigerd.
- Pakketten in doorzichtige verpakking stoppen en goed dichtmaken.
Contacteer ons